Totally Should've Book Tag

Tuesday, 11 October 2016


Hey Everyone,

As you guys may know, I love a good Book Tag and today I thought I would tell the world what it should be doing in the world of books! I like to occasionally do that - and by occasionally I mean all the time. It's not my fault I'm so opinionated - it's a heavy burden to bear. So when I saw the 'Totally Should've Book Tag' floating around YouTube I immediately thought 'I WANT TO DO THIS.' So here I am, stealing it* off the YouTube world. Yay!
Basically, I am going to be typing what I think BOOKS should be doing. Even if they're not. Which is bad. They should be fulfilling my every wish. (Can you tell I'm having a bit of a crazy day???)

*So technically, most of the videos I watched were kinda like, 'if you wanna do it, do it', but I would like to keep my evil ways by saying that I did steal it, so please roll with it. I'm stealing it MWUHAHAHA (That was supposed to be an evil laugh if you weren't sure.)



TOTALLY SHOULD'VE...GOTTON A SEQUEL
Now usually I love a good stand-alone book 'cause they also have a lot more drama (most of the time) than a series, however I am dying for a sequel of Eleanor and Park, by Rainbow Rowell this book ended WAAAAY too soon for me and I just wanted it to keep going past the last page - but that didn't happen because this book got cut short!! (Sneaky moment : I've heard that she IS thinking of writing a sequel, but as always with the bookish world, nothing has been confirmed yet!!!)




TOTALLY SHOUD'VE...HAD A SPIN-OFF SERIES
For this one I think it would be a crime against the world of all bookish things if I did not choose...oh yes - The Lie Tree by Frances Hardinge. This book is something I have been obsessing over recently and I am in desperate need of a spin-off series! Don't get me wrong it's a magically dark book but no. I need more. There was no way I was completely ready to let go after just one book and find out what happens next to all of the characters and what happened before to the character and prequels and sequels and aaaaaaaaaaah! (Sorry about that...)
(Oh, or The 100 - sudden moment of thought.)
(Oh - or The Age Of Miracles)




TOTALLY SHOULD'VE...WRITTEN MORE BOOKS
1000000%, I have to go for Jandy Nelson. She's written two of my FAVOURITE books in the history of the entire planet. But the sad thing is, not many people seem to know who she is. So I'm about to fix that. Read her name again. Say it out-loud. Go read I'll Give You The Sun and The Sky Is Everywhere. Good child. I love her creative style of writing, her cover-art is beautiful, the inside of the books are  beautiful, the words are beautiful. It's all very beautiful.





TOTALLY SHOULD'VE...ENDED UP WITH SOMEONE ELSE
(Is it bad that I kinda wanna say a huge list of characters names and say they should be with me?)
Realistically though, I'm gonna say Lady Midnight by Cassandra Clare. It happened, it ended and now my heart is eternally broken. CASSANDRA CLARE YOU BROKE MY HEART!
(Hopefully she begins to patch up her mistake in the next few books which haven't been released yet - I would be grateful.)




TOTALLY SHOULD'VE...ENDED DIFFERENTLY
2 books for this answer (Yay!):
1. The Book Thief - don't get me wrong this is one of my favourite books but I feel like Markus Zusak accidentally wrote in some DEATHS as typo's that needed to be edited out. I know, I know, typos happen to the best of us, but better editing is needed!! Cheers.
2. Divergent - I was REALLY interested in knowing more about the outside world and then what happened happened and ya know... we didn't get to know. So I would love it if there could've been like an extra 50 pages explaining what the heck was going on before what happened happened... Cheers.





TOTALLY SHOULD'VE...HAD A MOVIE FRANCHISE
Oh yes - it's time for an iddy biddy rant.
I'm going for The Mortal Instruments by Cassandra Clare. Okay, so technically there was one film, and they did turn City of Bones into a movie, but they stopped - dead - no more movies! And trust me my friends, the TV Show should offend all true Shadow-hunter fans, and the movies (being oh-so accurate to the books) should not. I really feel like the series would have been SO much more successful as a good movie franchise - back me up here everybody! The Mortal Instruments NEEDS the same hulla-bal-oo that Twilight and Harry Potter and The Hunger Games had! It really does!
(And breath...)




TOTALLY SHOULD'VE...HAD A TV SHOW
Now my friends, this was a tricky one. I scanned and scanned through my bookshelves and eventually came to the solid conclusion that Is It Just Me by Miranda Hart, become a TV Show. Don't get too into it, it's IS a kinda autobiography, however I love Miranda SOOOO much and would adore for her to return to the screen!
(If you've ever watched Miranda there's kinda a little inside joke goin' on - kinda.)




TOTALLY SHOULD'VE...ONLY HAD ONE POINT OF VIEW
The 5th Wave - I mean, what else is it going to be? Don't get wrong I LOVED this book (although still need to purchase the rest in the series please don't hurt me), once it got to being 3 perspectives I was A) I was missing out on so many characters because I was spending so much time with other ones, and B) I was really confused!
When you have so much of one perspective (who is't even the main character!) and not enough of the other perspectives, you can really get confused and it starts to get a little irritating. You're missing out on huge chunks of peoples stories because you are focusing on someone you don't even like and isn't even a main character!




TOTALLY SHOULD'VE...HAD A COVER CHANGE
I would have to go for Sweet Evil it's not a SHOCKINGLY bad cover, but it isn't one I would pick off a shelf because of it's beautiful cover. The covers almost can make them seem cheesy and tacky and they're really not! Don't judge them because of their not-so-great-in-my-opinion-you-may-feel-differently-and-that's-okay covers.




TOTALLY SHOULD'VE...KEPT THE ORIGINAL COVER
I'm not gonna lie, I actually don't exactly OWN the original book covers for Divergent - but I wish I did! Contrary to popular belief I actually WAY prefer the original covers, it tells you WAY more about the story and is soooooooo much prettier. Just sayin'.




TOTALLY SHOULD'VE...STOPPED AFTER BOOK ONE
Two Words: Girl Online.




I hope you enjoyed this blog-post!
I tag you to do this blog-post!
Have a lovely day and I'll see you soon...

Lots of love,
Grace
xxx

No comments:

Post a Comment